Witajcie,
podzielę się dziś z wami czymś niesamowitym według mnie. Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał wstrzymanie mojej ulubionej reklamy "Ibuprom z inhibitorem COX".
dla przypomnienia:
Ibuprom z inhibitorem COX
Zatem, reklama, która była jedną z głównych inspiracji w powstaniu tego bloga, nie będzie już nam umilać czasu :-)
W uzasadnieniu decyzji możemy przeczytać, iż producent naruszył przepis z zakresu reklamy. Przepis (art.53 ust.1) mówiący: "reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu" oraz przepis (art.56 pkt 2) "zabroniona jest reklama produktu leczniczego zawierająca informacje niezgodne z charakterystyką produktu leczniczego".
Muszę przyznać, że jestem niesłychanie zafascynowana pismem GIF-u (link da chętnych zamieszczam na dole postu).
Reklamie zarzucono:
- użycie sformułowania: "nawet rozsadzający ból głowy"; zgodnie z charakterystyką produktu leczniczego ibuprofen leczy ból o nasileniu słabym i umiarkowanym - brak wskazań do bólu rozsadzającego
- "ibuprom z inhibitorem COX"- wprowadzanie odbiorcy w błąd, sugerowanie, iż lek ma nowy składnik
- sformułowanie "koncentruje swoją maksymalną moc i uderza we wszystkie punkty bólu" - sugerowanie, że Ibuprom ma największą moc, mimo, że na rynku obecne są preparaty zawierające większą dawkę ibuprofenu
Jak widać, jeśli chodzi o leki, GIF czuwa. Jestem z tego zadowolona. Szkoda, że GIF nie zajmuje się też suplementami diety, ale wtedy nie miałabym o czym pisać na blogu:-)
zachęcam do lektury omawianego pisma: Pismo GIF wstrzymanie reklamy Ibupromu
Za dużo reklam środków farmaceutycznych !!!!!!!!!!!!!!!! od samego oglądania można zachorować.
OdpowiedzUsuń